System digital signage
Duże ekrany znajdujące swoje zastosowanie w wielu sektorach, widzimy je często na dworcach, lotniskach, galeriach handlowych. Jest na nich wyświetlany rozkład jazdy, opóźnienia transportu publicznego, aktualne promocje. Poza tym możemy zaobserwować świetnie funkcjonujące wyświetlacze, które stanowią narzędzie organizacji w miejscach typu urzędy czy przychodnie. To właśnie digital signage. Dla nas – społeczeństwa wzrokowców, jest to bardzo atrakcyjne medium. Co oczywiste – ekran, jest najbardziej widocznym elementem systemu, jednak nie najważniejszym.
Digital signage
W powyższym paragrafie podeszliśmy do tematu w sposób uproszczony i bardziej pragmatyczny, by każdy zainteresowany, był w stanie przywołać z pamięci momenty, gdy wspomniane ekrany digital signage widział, a nawet się nimi posługiwał (system kolejkowy, rozkłady jazdy, ogłoszenia). Jednak należy sobie uświadomić, że nie jest to wyłącznie “bardzo duży telewizor”, tylko starannie zaplanowany system. Digital signage to centralnie sterowany system, platforma dystrybucji treści, za pomocą której można odtwarzać treści multimedialne na jednym lub wielu wyświetlaczach. Ekrany Digital Signage służą do przekazywania dowolnej liczby rodzajów informacji, takich jak np. pogoda na żywo, wiadomości, menu, harmonogramy, czy reklamy.
OPROGRAMOWANIE DIGITAL SIGNAGE
Aby treść, trafiła finalnie na ekran w odpowiednim czasie, oraz z odpowiednią częstotliwością – niezbędne jest nam oprogramowanie. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie tworzyć treści multimedialne, co usprawnia zdecydowanie cały proces. Możemy zaplanować sobie kolejność, według której będą wyświetlane kolejne slajdy. Jeżeli jesteś osobą odpowiedzialną za odświeżanie i aktualizację treści – możesz to robić z dowolnego miejsca w dowolnym momencie. Jeżeli masz kilka punktów z ekranami digital signage, i zależy Ci na spójności ekspozycji – oprogramowanie pozwala na kontrolę każdego z ekranów.
DIGITAL SIGNAGE W POLSCE
Czy tego typu rozwiązania są w istocie pożyteczne? W czym digital signage przewyższa tradycyjne formy przekazu informacji? Otóż należy pamiętać, iż żyjemy w społeczeństwie, gdzie 65% ludzi stanowią wzrokowcy. Ekrany są wręcz zaprojektowane pod nasze czasy. Są efektem naszych potrzeb. Umieszczenie wyświetlacza z atrakcyjną treścią w strategicznych punktach w sklepie, podnosi sprzedaż wyświetlonych towarów o około 32%. Jest to tylko jedno z niewielu badań na polu działań digital signage. Wiadome jest, że bardziej przyciągają uwagę, wolimy widzieć zdjęcie, czy animacje pysznej kanapki, niż tylko czytać jej skład na karcie menu. Ekrany w niektórych miejscach stanowią element dekoracji wnętrz, co również podnosi status miejsca.