Znajdź nas na Ariba

Właśnie podjąłeś decyzję o zakupie ekranu reklamowego, teraz stoisz przed jednym z najistotniejszych wyborów, jaki rozmiar monitora digital signage zastosować. Poniżej znajdziesz kilka porad jak poprawnie ocenić rozmiar potrzebnego ekranu reklamowego..

KRYTERIA WYBORU ROZMIARU MONITORA DIGITAL SIGNAGE

Wybierając rozmiar ekranu Digital Signage musisz wziąć pod uwagę następujące kwestie:

⮚ odległość z jakiej będzie oglądany ekran
⮚ rodzaj wyświetlanej treści
⮚ przeznaczenie ekranu

ODLEGŁOŚĆ OGLĄDANIA

Najprostszym sposobem na wybór odpowiedniego rozmiaru ekranu jest zastosowanie odpowiednich proporcji.

W przypadku wyświetlania materiałów video i dużych obrazów, stosunek rozmiaru ekranu do odległości oglądania wynosi 1:4. Ekran o przekątnej 32 cale, jest czytelny do odległości 128 cali, czyli do maksymalnie 3 m. Odpowiednio dla ekranu o przekątnej 55 cali, maksymalna odległość od widza to 5,5 m.
Jeśli ekran reklamowy służy głównie do wyświetlania tekstu i szczegółowych informacji tj. teksty, należy zastosować proporcję 1:3. Na każdy cal przekątnej ekranu przypadają 3 cale odległości od ekranu. Ekran 32 calowy jest dobrze widoczny z maksymalnie odległości 96 cali, czyli do 2,4m. Natomiast ekran 55 calowy jest czytelny do maksymalnie 4,2 m.

Przy takich obliczeniach zasadą jest, że na każde 3 m odległości oglądania stosuje się czcionkę o minimalnej wysokości 2,5cm.

W momencie zakupu możesz nie wiedzieć jakiego typu treści będą przeważały na Twoim ekranie. Po prostu zastosuj się wtedy do poniższej infografiki.

Może również zdarzyć się sytuacja, że chcesz podzielić ekran na kilka stref, tj. na jednej części wyświetlasz video, na drugiej swoje logo, a trzecia część służy do wyświetlania tekstu.

Zaplanuj rozmieszczenie każdej z tych stref. Dla każdej ze stref sprawdź jaki rozmiar monitora jest niezbędny do czytelnego wyświetlania obrazu. Jeżeli Twoje wyniki mówią, że np. dla strefy video potrzebujesz 32 cale, dla strefy logo 43 cale, a dla strefy tekstu 55 cali – zastosuj największy wariant.

Polecane produkty

PRZEZNACZENIE EKRANU

Monitory reklamowe o dużej przekątnej, czy też ściany wideo złożone z wielu wyświetlaczy stosujesz gdy chcesz, aby stały się one Twoją wizytówką. Tego typu monitory mają na celu wzmocnienie marki, wywołanie pozytywnych doświadczeń klientów oraz wzmocnienie zainteresowania produktem, promocjom czy też samym miejscem.

Monitory średniej wielkości umożliwiają konsumentom łatwiejsze i szybsze podróżowanie po obiekcie. Stosowane są do nawigowania po sklepie oraz wzmacniania konkretnej promocji lub akcji marketingowej.

Małe ekrany reklamowe – wielkości tabletu – służą do wywołania interakcji z klientem, informowania o promocjach, edukacji klienta na temat danego produktu, czy też realizowania transakcji.

Odpowiedni wybór rozmiaru monitora reklamowego Digital Signage ma kluczowe znaczenie

Należy odpowiednio dobrać jego rozmiar w stosunku do powierzchni obiektu oraz rodzaju treści jakie chcemy wyświetlać. Gdy ekran będzie zbyt duży, efekt będzie przytłaczający, natomiast zbyt mały może nie być zauważalny. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie wahaj się z nami skontaktować, chętnie doradzimy w wyborze odpowiedniego rozmiaru.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub interesuje Cię oferta na ekrany reklamowe, wypełnij poniższy formularz

Administratorem danych jest: Localscreens sp. z o.o. z siedzibą w Świdniku (21-040), Aleja Lotników Polskich nr 1, e-mail: rodo@localscreens.pl. Dane będą przetwarzane w celu i przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody ( w tym marketingowej). Twoje dane przetwarzamy przy pomocy rozwiązań informatycznych, które dokonują transferu Twoich danych poza EOG, ale zgodnie z prawem. Masz określone prawa, w tym prawo wniesienia sprzeciwu. Udzielone zgody możesz wycofać w każdym czasie w sposób wskazany w Polityce prywatności lub poprzez link w stopce maila, ale nie będzie miało to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej w Polityce prywatności







Share This