Znajdź nas na Ariba

Piotr jest właścicielem supermarketu, który działa w jednej ze znanych sieci franczyzowych. Mimo, że jest zobowiązany do wielu wytycznych to jednak zachowuje pewną dozę niezależności w kreowaniu polityki cenowej w produktach spoza gazetki promocyjnej.

Tutaj pojawia się problem, jak wiadomo w sieci franczyzowej, bardzo ważne jest utrzymanie spójności marki, oraz komunikatu marketingowego. Dlatego franczyzobiorcy otrzymują szereg wytycznych co i jak powinno wyglądać. Piotr przygotowując lokalną promocję na wybrany produkt, musi trzymać się tych ściśle określonych schematów.

Standardowa procedura

Nasz franczyzobiorca chce wyprodukować plakaty z promocją na wybrany produkt. Jak to się odbywa? Piotr ma do dyspozycji szereg szablonów oraz wskazówek jak plakat ma zostać przygotowany, nierzadko jednak musi otrzymać akceptację z marketingu sieci. Jego lokalna agencja czy też drukarnia przygotowuje projekt plakatu, następnie Piotr wysyła projekt mailowo do centrali i czeka na odpowiedź. Zazwyczaj otrzymuje jeszcze tego samego dnia. Czasami jednak pojawiają się jakieś błędy, np. nie ten szablon został użyty, w tym okresie powinny być takie barwy, a nie inne, nie ta czcionka lub nie ten format przedstawienia ceny.

Szum komunikacyjny pomiędzy centralą a franczyzobiorcą bywa uciążliwy, no ale jest potrzebny, centrala franczyzodawcy musi dbać o to by we wszystkich sklepach opatrzonych ich logo był spójny przekaz marketingowy.

Piotr przecież chciał przeprowadzić szybką promocję na sery i wędliny, przecież mamy za chwilę Święta Wielkanocne. Produkcja takiej promocji bywa na tyle uciążliwa, że czasem rezygnuje z jej stworzenia.

Często to słyszałem, narzekania ze strony franczyzobiorców, że oni mają biznes na głowie, a muszą się bawić w jakieś czcionki, miale itp. natomiast w Marketingu słyszałem, jak często franczyzobiorcy łamią zasady spójności komunikacyjnej właśnie wprowadzając swoje promocje, ale na nieodpowiednich materiałach.

Paradoksem jest to, że zarówno Marketing rozumie potrzebę lokalnych sklepów do przeprowadzania szybkich promocji, a franczyzobiorcy także rozumieją, że komunikacja powinna być spójna. Czasami jednak w ferworze dnia codziennego obie strony o tym zapominają.

Ta niekończąca się opowieść o ciągłych przepychankach w tej materii zainspirował nas do stworzenia narzędzia, które rozwiązuje ten problem.

Rozwiązanie

Postanowiliśmy stworzyć prostą, aplikację, która umożliwi wdrożenie bardzo szybkiej promocji cenowej w całym sklepie, jednocześnie zachowując 100% spójności z brandingiem sieci. Jak to możliwe?

To proste. Wykorzystujemy monitory reklamowe do tworzenia promocji cenowych. Po pierwsze sklep musi zakupić i zamontować ekran reklamowych, najlepiej za ladą mięsną.

Następnie otrzymuje bardzo proste narzędzie do tworzenia promocji na tych właśnie monitorach. Nazwaliśmy je Kreator Plansz Promocyjnych. Zasada działania jest następująca: Pani kierownik/właściciel danego sklepu otwiera w swoim smartfonie naszą aplikację, następnie podaje nazwę produktu, cenę oraz wybiera zdjęcie produktu z dostępnej bazy. Zatwierdza spot reklamowy z daną promocją, która tworzy się sama i zaczyna wyświetlać się na ekranie.

Aplikacja tworzy spot sama na podstawie wcześniej zaakceptowanego szablonu przez Marketing. Dzięki temu sklep ma pełną autonomiczność w tworzeniu własnej oferty, a dział marketingu ma pewność że przygotowana grafika jest zgodna z wytyczonymi standardami.

#3 Odpowiedni rozmiar i rozdzielczość

Określ z jakiej odległości będzie widziany ekran oraz jaką treść chcesz przekazać. Taka wiedza pozwoli Ci wybrać odpowiednią wielkość matrycy oraz jej rozdzielczość.

Co więcej, wdrożenie takiej szybkiej promocji jest banalnie proste i szybkie. Zajmuje mniej niż 30 sekund, i nie ma potrzeby dosyłania żadnych materiałów do np. drukarni. Baza zdjęć jest przygotowana, więc nie ma potrzeby szukania dobrej jakości zdjęć.

Kreator może przyjmować dowolne kształty i szablony, dlatego nadaje się do wdrożenia w różnych biznesach np. supermarketach, sklepach mięsnych, salonach fryzjerskich, salonach optycznych, stacjach benzynowych, bistro itd.

Polecane produkty

Nie tylko dla Franczyzobiorcy

Okazało się, że idea automatycznych spotów reklamowych spodobała się nie tylko franczyzobiorcom ale także właścicielom przedsiębiorstw, które nie mają dostępu do grafika lub chciałyby publikować na tyle dużo treści, że koszty ich produkcji byłyby zbyt wysokie.

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem dwóch salonów fryzjerskich w dużym mieście. Oczywiście oprócz swoich usług sprzedajesz także profesjonalne kosmetyki. Nic prostszego jak powiesić ekran przy kanapie dla oczekujących klientów i puszczać tam ładne plansze profesjonalnych produktów podając cenę i zdjęcie.

Montując ekran reklamowy i używając Kreatora po prostu dodajesz produkty do sprzedaży z dostępnej bazy, podajesz cenę i opis, a ekran wyświetla Twoją ofertę w profesjonalny i ciekawy sposób – tak jak ustalisz to na początku współpracy.

Tutaj przykłady można by mnożyć. Jeżeli prowadzisz restaurację w ten sam sposób możesz publikować np. “Danie dnia”.

Teraz nie jest Ci potrzebny ani grafik ani dział IT. wszystkie promocje możesz wstawić samodzielnie bez straty swojego cennego czasu.

Jeżeli jesteś zainteresowany jak działa aplikacja wejdź na naszą stronę i przetestuj ją na koncie testowym. Dane do logowania znajdziesz na stronie poświęconej kreatorowi plansz produktowych.

Jeżeli nie jesteś pewien swojego wyboru, lub trudno przewidzieć Ci końcowy efekt, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Administratorem danych jest: Localscreens sp. z o.o. z siedzibą w Świdniku (21-040), Aleja Lotników Polskich nr 1, e-mail: rodo@localscreens.pl. Dane będą przetwarzane w celu i przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody ( w tym marketingowej). Twoje dane przetwarzamy przy pomocy rozwiązań informatycznych, które dokonują transferu Twoich danych poza EOG, ale zgodnie z prawem. Masz określone prawa, w tym prawo wniesienia sprzeciwu. Udzielone zgody możesz wycofać w każdym czasie w sposób wskazany w Polityce prywatności lub poprzez link w stopce maila, ale nie będzie miało to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej w Polityce prywatności







Share This