Znajdź nas na Ariba

Słuchając opinii klientów, ich zainteresowanie rozwiązaniami digital signage spowodowane jest głównie przez potrzebę maksymalnie efektywnej dystrybucji kontentu. Pełna kontrola nad treścią oraz możliwość wprowadzania maksymalnie szybkich zmian zachęca do inwestycji w nowe technologie.

Można śmiało postawić tezę, że oprogramowanie Digital Signage jest równie ważne jak sam monitor reklamowy. W poniższym artykule przedstawię Ci różne możliwości wyświetlania treści na ekranie reklamowym. Ta podstawowa wiedza powinna ułatwić Ci wybór odpowiedniego rozwiązania dla Twoich potrzeb i możliwości finansowych.

Bez Internetu?

Jednym z podstawowych sposobów na wgrywanie kontentu na ekran reklamowy jest zastosowanie nośników zewnętrznych, najczęściej są to pendrive (chociaż spotkałem na swojej drodze klientów, który używali odtwarzaczy płyt DVD…)

Niewątpliwie zaletą dystrybucji materiałów za pomocą przenośnego dysku jest aspekt ekonomiczny. Sam nośnik jest niezwykle tani, nie wymaga oprogramowania ani szkolenia. W zasadzie wystarczy wgrać obraz/film na pendrive, podłączonych go do TV lub monitora reklamowego i wyświetlać nasze reklamy. Takie rozwiązanie polecam klientom, którzy:

1. Mają tylko 1 TV/monitor i wiedzą, że będą go obsługiwać we własnej osobie. Próba zastosowania takiego rozwiązania w kilku punktach i powierzenie wymiany pendrive innym osobom jest bardzo kłopotliwe lub kończy się niepowodzeniem. W tej sytuacji pracownik zamiast skupiać się na sprzedaży lub innych istotnych zadaniach musi wgrywać treści na pendrive następnie podłączać go pod ekran i ustawiać ponownie tryb pokazu slajdów.

2. Wiedzą, że ich oferta zmiania się maksymalnie raz na kwartał. Jeżeli wiemy, że nasza oferta jest dynamiczna (zmienia się codziennie, co tydzień, co miesiąc) używanie pendrive stanie się przykrym obowiązkiem, a nie korzyścią. Najczęściej klienci korzystający z takiego sposobu tracą cierpliwość i po krótkim czasie przestają to robić. Ekrany stają się czarne, a inwestycja staje się kosztem.

Player + Internet = nieograniczone możliwości

W opozycji do pendrive stoi wyposażenie się w profesjonalny player z wgranym oprogramowaniem digital signage.

To rozwiązanie jest w praktyce pozbawione wad. Co prawda jest to dodatkowe urządzenie więc teoretycznie w całej instalacji kolejne ogniwo, które może się uszkodzić ale pytanie czy zrezygnowalibyśmy z samochodu tylko dlatego, że może się zepsuć? Raczej nie.

Rozwiązanie z playerem jest droższe niż pendrive z tego względu, że musimy nabyć komputer oraz licencję na oprogramowanie digital signage. Na szczęście korzyści wynikające z tego sposobu dystrybucji danych znacznie przewyższają jego początkowy koszt i pozwalają na stały zwrot z inwestycji.

Oprogramowanie digital signage daje niemal nieograniczone możliwości wyświetlania kontentu, zaczynając od kreowania czasu wyświetleń po formę prezentacji oraz czasu wprowadzania zmian.

Szybka reakcja, tolerancja na błędy

Jest głównym powodem dlaczego klienci decydują się na ekrany reklamowe. Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem marketingu jednej z sieci drogeryjnych i wydrukowałeś tysiące plakatów z produktem za 10,99 zł, rozesłałeś je do wszystkich swoich lokalizacji, plakaty wiszą i pięknie się prezentują. Okazuję się, że dzień później Twoja konkurencja w tej samej galerii ma ten sam produkt w cenie 9,29 zł. Niestety nic już nie możesz zrobić.

Co by było gdybyś wyposażył swoje obiekty w ekrany reklamowe? Jeżeli zdecydowałbyś o obniżeniu ceny to w ciągu 5 min możesz zmienić tę cenę na wszystkich swoich cyfrowych plakatach. W takiej sytuacji masz przewagę nad konkurencją ponieważ możesz reagować bardzo szybko na wielką skalę.

Warto też wspomnieć, że ekrany reklamowe wybaczają więcej błędów, jeżeli jakimś sposobem okaże się, że na Twoich materiałach graficznych jest błąd możesz go zawsze poprawić nie ponosząc żadnych kosztów. W Przypadku materiałów drukowanych jest to niemożliwe.

Pełna kontrola

Oprogramowanie digital signage daje możliwość wielopoziomowego planowania pętli reklamowej. Możesz dzielić swoją pętlę reklamową na różne warstwy np. kontent centralny wyświetla się we wszystkich sklepach, dzięki temu jednym kliknięciem możesz zaktualizować gazetkę promocyjną we wszystkich swoich obiektach. Masz też potrzebę aby w sklepach które znajdują się nad morzem emitować kontent z ofertą nastawioną na turystów. W takiej sytuacji sklepy nad morzem wyświetlają ofertę centralną oraz sprecyzowaną pod dany region. Masz jednak jeszcze 5 sklepów w Zakopanem i w tym tygodniu są zawody pucharu Świata w skokach narciarskich w tym mieście. Przez co tylko w tych 5 lokalizacjach możesz emitować specjalny kontent okolicznościowy. Wielowarstwowość pętli reklamowej pozwala kontrolować każdy ekran z osobna lub/i łączyć je w grupy.

Systemy digital signage pozwalają też na stały podgląd tego co jest aktualnie wyświetlane, dzięki temu klient ma pewność, że dany materiał rzeczywiście jest publikowany na terenie danego obiektu. Taka cecha eliminuje problem nie zawieszenia lub zdjęcia plakatu przez pracownika w konkretnym sklepie w nieodpowiednim czasie.

Nie tylko obrazy i pliki video

Oprogramowanie digital signage dzięki swojemu zaawansowaniu jest w stanie pobierać różne zewnętrzne komponenty. Jeżeli Twoje konto na Instagramie jest medium o wielkim zasięgu i publikujesz na nim materiały wysokiej jakości – pokaż je też na ekranach. Nie wymaga to od Ciebie kopiowania tych samych zdjęć i wykonywania dodatkowej pracy. W systemie DS można podpiąć adres różnych zewnętrznych serwisów aby automatycznie wyświetlały to co wyświetla się właśnie w tych portalach. Taką możliwość daje Ci pełna integrację z innymi mediami i eliminuje potrzebę poświęcenia czasu na ustawianie dodatkowego narzędzia. Najpopularniejszym sposobem na wykorzystanie tej cechy jest prezentacja serwisu pogodowego, stanu powietrza, natężenia ruchu ulicznego.

Wyświetlaj to czego nie jest w stanie stworzyć grafik

Wydaje się, że grafik może wykonać każdy materiał i jest to poniekąd prawda. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest to opłacalne. Grafik potrzebuje wytycznych, co jednak jeżeli wytyczne zmieniają się co 10 sekund?Podział ekranu na strefy daje możliwość wyświetlania różnych materiałów niezależnie od siebie. Np. w środkowej części ekranu umieszczasz reklamę video, którą emitujesz w TV lub innych mediach video. Na dole wyświetla się pasek z cenami produktów, które znajdują się pod monitorem i które aktualizowane są na podstawie komputerowego systemu cenowego. W prawej strefie promuje się bestseller zaciągany z informacji o indeksie produktów z największą sprzedażą w danym dniu. Każda ze stref tworzy jeden obraz. Praktycznie niemożliwe jest aby dostarczyć grafikowi powyższe dane i liczyć na to że będzie realizował nawet 1 spot na godzinę. Podział na strefy + możliwość “zaciągania” danych z zewnętrznych serwisów daje ogromne możliwości marketingowo-informacyjne.

Wybór należy do ciebie

Powyższe przykłady pokazują jak wiele możliwości daje oprogramowanie digital signage i jak wiele się traci jeżeli swój system oprzemy na nośnikach pendrive. Być może Twoje oczekiwania nie są jednak wygórowane i bardziej ekonomiczne rozwiązanie spełni twoje oczekiwania.

Jeżeli nie jesteś pewien swojego wyboru, lub trudno przewidzieć Ci końcowy efekt, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Administratorem danych jest: Localscreens sp. z o.o. z siedzibą w Świdniku (21-040), Aleja Lotników Polskich nr 1, e-mail: rodo@localscreens.pl. Dane będą przetwarzane w celu i przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody ( w tym marketingowej). Twoje dane przetwarzamy przy pomocy rozwiązań informatycznych, które dokonują transferu Twoich danych poza EOG, ale zgodnie z prawem. Masz określone prawa, w tym prawo wniesienia sprzeciwu. Udzielone zgody możesz wycofać w każdym czasie w sposób wskazany w Polityce prywatności lub poprzez link w stopce maila, ale nie będzie miało to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej w Polityce prywatności







Share This