fbpx

Menuboard – gdzie je umieścić?

Podobnie jak z każdą inną formą reklamy, lokalizacja, w której będzie się znajdować musi być dobrze przemyślana. Gdzie warto ulokować menuboard, by wykorzystać jego pełen potencjał? Miejscem, które od razu przychodzi nam na myśl, jest punkt w naszej gastronomii, gdzie ustawia się kolejka. To tam klienci zastanawiają się nad ostateczną decyzją dotyczącą złożenia zamówienia. To tam technologia i prezentowane przez nas treści wizualne mogą zadziałać na ich zmysły. Kolejnym rozwiązaniem może być strategiczne miejsce przy wejściu. Tam, wyświetlane mogą być dzisiejsze promocje, limitowane oferty, czy na przykład informacja o zapełnieniu restauracji. Takie komunikaty zakorzeniają się w podświadomości klienta, przyciągają osoby z zewnątrz, a być może nawet stanowią odpowiedź na ich potrzeby. Jeżeli stosujesz system numerkowy, warto umieścić ekran z czasem oczekiwania, czy stanem przygotowania konkretnych zamówień nieopodal stolików, żeby klienci mogli spędzać miło czas, niekoniecznie stojąc i czekając.

Menuboardy a social media

Mimo że forma digital signage, o której jest mowa, nazywa się menuboard, to nie stanowi ona wyłącznie nośnika informacji o naszej ofercie gastronomicznej. Może nam również posłużyć za platformę do budowania społeczności wokół marki. Różnorodność wyboru sprawia, że restauracja poza świetnym jedzeniem musi mieć dobrą atmosferę, by została porządnie zakotwiczona w podświadomości klienta. Jednym z kroków, który z pewnością pozwoli nam na kształtowanie społeczności jest prezentowanie kanałów social media firmy na ekranie. Zdjęcia oraz filmiki z Instagrama, czy posty z Facebooka to dużo więcej niż tylko zapełnienie wyświetlacza.  Prezentowanie takich treści pozwoli klientom na poznanie wartości, którymi kieruje się marka, buduje przyjazną atmosferę. 

Cyfrowe menuboardy budują społeczność

Nie zapominajmy, że menuboardy to przecież ekrany działające w systemie digital signage, a jak dobrze wiemy potrafią one dużo więcej niż wyświetlanie treści związanych z jedzeniem. Poza wspomnianymi wyżej kanałami social media, które warto eksponować, istnieją inne rozwiązanie, które działają na duży plus w materii kształtowania charakteru restauracji. Stwórz profile sylwetek gastronomicznej załogi, która zapewnia pyszne potrawy i sprawną obsługę klientom. Kiedy ta druga strona przestaje być anonimowa, ludzie znajdują w sobie więcej empatii i cierpliwości. Eksponując swoich pracowników wyrażasz swoje zainteresowanie, by panowała przyjazna atmosfera. 

Ekrany do restauracji a komunikacja

Istotnym elementem w pracy w gastronomii jest feedback od klientów. Pokazując slajd z ostatnimi recenzjami swoich dań, włączasz kupujących w udoskonalanie swojej gastronomii. Angażowanie klientów oraz docenienie ich wiadomości zwrotnej działa wyłącznie pozytywnie na wizerunek firmy. Pracując nad interakcją na linii kupujący – pracownicy, działasz korzystnie dla obu stron. Klienci są w stanie realnie odczuć, że ich opinia ma znaczenie. Budowanie tego typu atmosfery wspólnego szacunku i aprobaty, kształtuje bardzo życzliwą relację między gośćmi a pracownikami. A to zwykle klimat konkretnego miejsca w połączeniu z wysoką jakością usługi stanowi klucz do sukcesu. 

Przeczytaj także

digital signage trends

Digital signage trends

Wszyscy jesteśmy świadomi, że ekrany rządzą światem przekazu informacji oraz wraz z systemem digital signage stanowią bardzo nowoczesne medium komunikacji. Jednak, żeby zobaczyć skalę tego fenomenu, spójrzmy jak to się przekłada na liczby. Oto kilka ze świeższych badań i statystyk.…

System digital signage

Duże ekrany znajdujące swoje zastosowanie w wielu sektorach, widzimy je często na dworcach, lotniskach, galeriach handlowych. Jest na nich wyświetlany rozkład jazdy, opóźnienia transportu publicznego, aktualne promocje. Poza tym możemy zaobserwować świetnie funkcjonujące wyświetlacze, które stanowią narzędzie organizacji w miejscach…