Menuboard – co to jest?
Menuboard to jeden, lub kilka ekranów reklamowych połączonych w jedno, zwykle wiszące nad kasami w punkcie gastronomicznym. Mają sprawiać wrażenie, że stanowią jedną całość, jednak każdy z nich jest sterowany osobno w sposób zdalny, przy użyciu oprogramowania digital signage. Oczywiste jest to, że wyświetlają kartę dań, jednak drzemie w nich znacznie większy potencjał. Dzięki aktualizacji danych w czasie rzeczywistym możemy poinformować gości o dzisiejszych promocjach, działać w systemie happy hours, albo przekazać komunikat o ewentualnych zmianach w menu (jak zabraknie jakiegoś produktu). Możliwości jest właściwie nieskończenie. Korzystając z cyfrowego menuboarda możemy eksperymentować z grafiką, tworzyć własne albo korzystać z szablonów. Zasada jest jedna – ma spełniać funkcje przyciągania klientów.
Elastyczne ekrany do restauracji
Działania, które możemy podjąć przy użyciu menuboardów to na przykład system promocji happy hours. Polega on na tym, że w konkretnych godzinach są spore promocje na różne produkty. Do tego typu ofert, potrzebna jest częsta aktualizacja, ponieważ produkty objęte rabatem nie muszą być każdego dnia takie same. Kolejnym rozwiązaniem jest dopasowanie swojej oferty do pory dnia. Przykładowo, podczas porannego szczytu, wyświetl grafikę gorącej kawy, w zestawie z atrakcyjnie wyeksponowanym bajglem albo crossaintem. Nie dość, że taki obrazek zachęca do zakupu bardziej niż najlepszy tekst marketingowy, to jeszcze dokładnie wypełnia poranne potrzeby. Ponadto wyświetlanie trafnych ofert dopasowanych do pory dnia przyspiesza proces decyzyjny, klienci zwykle decydują się na to co już widzą.
Cyfrowe menuboardy działają na zmysły
Nie pierwszy raz spotykasz się zapewne ze stwierdzeniem, że, jesteśmy społeczeństwem, w którym większość stanowią wzrokowcy. Odpowiedzią na tę statystykę jest właśnie cyfrowy menuboard, na którym dominują treści wizualne. Trzeba przyznać, że zdjęcie świeżej kanapki, czy filmik z procesu robienia lemoniady albo kawy jest znacznie bardziej przyciągający niż literki, które widzimy na tradycyjnej karcie dań. Poza tym warto zauważyć, że bodźce, które odbierają klienci w miejscu zakupu mają na nich ogromny wpływ. Technologia nie raz udowodniła, że jest w stanie w potężny sposób oddziaływać na ludzi. Menuboardy to zaledwie mikroskala tego zjawiska. Świadomość tego, że w wielu przypadkach to od naszego wkładu i inicjatywy zależy, na co zdecyduje się klient jest bardzo motywująca.
Menuboardy a zadowolenie klienta
Dzięki zastosowaniu menuboardów w swoim punkcie gastronomicznym stajesz się bardziej transparentny i „łatwy w obsłudze” w oczach klientów. Skrócenie czasu decyzji zakupowej jest odbierane jako pozytywne, a to właśnie zadanie cyfrowego menu. Pokazując swoją ofertę, wraz z aktualnymi promocjami ułatwiasz kupującym odpowiedz na jedno z bardziej nurtujących pytań “na co mam ochotę”. Klienci, widząc wszystko na ekranie są uświadomieni czego mogą się spodziewać, co w ich mniemaniu wygląda interesująco, a czego woleliby uniknąć. Ponadto, gdy przykuwamy ich uwagę na wyświetlane treści, podczas oczekiwania na danie, czas spędzony w kolejce zdaje się mijać szybciej. Zapewniając klientom rozrywkę wizualną wpływamy na ich pozytywne postrzeganie dotyczące naszej marki.