Znajdź nas na Ariba

W dzisiejszym bardzo krótkim artykule przedstawię Ci jakie znaczenie ma parametr jasności w monitorach reklamowych.

Wszystko co widzisz to światło odbite od danej powierzchni. Ludzki zmysł wzroku bez światła nie jest w stanie poprawnie funkcjonować. Warto zdać sobie z tego sprawę gdy chcemy zrozumieć dlaczego parametr jasności w monitorach reklamowych jest tak ważny.

W nomenklaturze digital signege jasność określamy jednostką cd lub nit czyli Kandela (łac. candela – świeca).

[ciekawostka. Przed rokiem 1948 jednostką światłości była po prostu 1 świeca]

Abyśmy mogli zobrazować sobie parametr kandeli, poniżej znajduje się zestawienie z różnymi źródłami światła oraz ich ilością kandeli jakie generują.

Świeca – 1 cd
Żarówka 100W – 100 cd
Standardowy odbiornik TV 250cd
Oświetlenie w sklepie 300-1000 cd
Pochmurny dzień 2000 cd
Słoneczny dzień 15 000 cd
Słońce – 3 x 1027 cd

Ekrany reklamowe stosuje się w różnych przestrzeniach, czasem są to ciemne lokale tj. pub, restauracja, kino. Czasem wnętrze supermarketu, które oświetla mocne światło LED, oraz witryny sklepowe bezpośrednio nastawione na światło słoneczne.

Aby obraz wyświetlany na monitorze był widoczny musi odpowiadać jasności otoczenia. Np. w supermarkecie, w którym nie ma naturalnego światła ale zainstalowano wydaje oświetlenie LED musimy zastosować ekran o jasności min 350-400cd.

Przykład monitora o zbyt niskiej jasności w stosunku do otoczenia.

Ekran, który ma być widoczny i ma wyróżniać się w witrynie galerii handlowej powinien osiągać jasność od 400-1000cd..

Polecane produkty

Jeżeli jednak chcemy zainstalować ekran w witrynie sklepowej wystawionej bezpośrednio na promienie słoneczne musimy użyć monitora o parametrze jasności min. 2500 cd.

[ciekawostka: przypomnij sobie sytuację gdy w mieszkaniu na Twój telewizor padają promienie słoneczne przez odsłonięte okno. Obraz jest bardzo słabo widoczny. Jest to doskonały przykład na to, że telewizor o jasności 250 cd nie jest w stanie oddać tyle światła aby „przeciwstawić” się promieniom słonecznym]

Przykład prawidłowego doboru jasności ekranu. Najbardziej wymagające warunki czyli ekran na witrynie wystawionej na światło dzienne. Gdyby witryna była wykonana ze szkła “antyreflex”, efekt byłby jeszcze lepszy.

Firma Localscreens posiada monitory reklamowe o różnym parametrze jasności, tak aby dopasować je do pomieszczenia, w którym chcesz powiesić swój ekran reklamowy. Jeżeli nie jesteś pewien jaki monitor wybrać zgłoś się do nas.

Jeżeli nie jesteś pewien swojego wyboru, lub trudno przewidzieć Ci końcowy efekt, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Administratorem danych jest: Localscreens sp. z o.o. z siedzibą w Świdniku (21-040), Aleja Lotników Polskich nr 1, e-mail: rodo@localscreens.pl. Dane będą przetwarzane w celu i przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody ( w tym marketingowej). Twoje dane przetwarzamy przy pomocy rozwiązań informatycznych, które dokonują transferu Twoich danych poza EOG, ale zgodnie z prawem. Masz określone prawa, w tym prawo wniesienia sprzeciwu. Udzielone zgody możesz wycofać w każdym czasie w sposób wskazany w Polityce prywatności lub poprzez link w stopce maila, ale nie będzie miało to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej w Polityce prywatności







Share This