Witryna sklepowa – niezależnie czy na ruchliwej ulicy czy w galerii handlowej – jest pierwszym elementem jaki widzi klient. Poprawnie zaprojektowana pozwala wyróżnić się w szeregu sąsiadów i skutecznie zachęcić do wejścia na salę sprzedaży.

Większe możliwości

Historia aranżacji witryn sklepowych sięga już XIX w. Od tamtego czasu wiedza marketingowa oraz towarzyszące jej technologie zmieniły się diametralnie. Jednak dopiero w ostatnich latach ceny elektroniki – w tym profesjonalnych monitorów LCD – spadły do takiego poziomu, że wprowadzenie ekranu LCD na witrynę sklepową nie powinno być rozpatrywane przez pryzmat możliwości budżetowych, a bardziej koncepcji contentu jaki możemy wyświetlić.

2 główne funkcje witryny sklepowej pod kątem wykorzystania ekranu reklamowego:

– reprezentacyjno-zachęcająca „Badania pokazują, że aż 23% zakupów motywowanych jest wystawą sklepową, 1 na 3 przechodniów zwraca uwagę na ciekawą wystawę sklepową. 80 % ankietowanych przyznaje, że wchodzi do sklepu pod wpływem wyglądy witryny. W związku z takimi danymi możemy wnioskować, że dynamiczny przekaz płynący z ekranu reklamowego jeszcze bardziej przykuje uwagę niż stateczna forma plakatu.

reklamowa (rotacja) – bardzo ważne jest aby witryna stale zmieniała swoje oblicze, nie można pozwolić aby opatrzyła się klientom. Warto zmieniać jej wygląd zgodnie z kalendarzem handlowym lub innymi specjalnymi okazjami. Zainstalowanie ekranu lub zespołu ekranów (Videowall) pozwala na szybką zmianę wyglądu wystawy lub oferty sklepu, oraz ominięcie tradycyjnych kanałów dystrybucji i związanych z tym problemami tj. druk plakatów, logistyka, wieszanie.

Witryna witrynie nierówna

W kontekście ekranów digital signage witryny sklepowe musimy podzielić na te znajdujące się w galeriach handlowych oraz te wystawione bezpośrednio na ulicę i działanie promieni słonecznych. Skąd ten bierze się ten podział?

W przypadku ekranów wystawionych na światło dzienne, musimy użyć ekranów o podwyższonej jasność 2500 cd (nit). Jeżeli nie zastosujemy się do powyższej zasady to obraz wyświetlony na zwykłym ekranie będzie zupełnie niewidoczny tym samym bezużyteczny. Dodatkowo ekrany o wysokiej jasności są przygotowane do działania w wyższej temperaturze, która zostanie osiągnięta przy nasłonecznieniu matrycy przez okno sklepowe.

W przypadku witryn w galeriach handlowych sprawa jest łatwiejsza ponieważ możemy użyć ekranów o jasności 400-700 cd (nit), które są tańsze i nie będą mniej podatne na czynniki zewnętrzne.

Polecane produkty

Case studies

WHSmith

1 kwietnia 2016 WHSmith ogłosił, że planuje wyposażyć 100 swoich witryn w monitory LCD. Warto przytoczyć słowa Iana Sandersa dyrektor rozwoju reklamy w WHSmith: „Branża reklamowa zaakceptowała digital signage jako krok do przodu w reklamie outdoorowej co zachęciło sprzedawców do wykorzystania swoich obiektów jako świetne środowisko instalacji ekranów LCD. Firma WHSmitch jest dumna z bycia pionierem wykorzystania monitorów reklamowych w sklepach typu convienence. Ekrany dadzą nam wyjątkowość w możliwościach reklamowych oraz informacyjnych, przy jednoczesnej monetyzacji oraz pełnej kontroli nad kontentem”

Levi’s

Market Street (San Francisco) jest jedną z najbardziej ruchliwych ulic w północnej Kalifornii. Takie środowisko naturalnie wymusza na sklepach temu ulica obfituje w firmy, które muszą wyróżniać się w metodach marchandisingu stale wprowadzając nowości i innowacyjne metody zwracania na siebie uwagi. Jedną z takich firm jest Levi Strauss produkująca kultowe już jeansy. Firma postanowiła zainstalować w swoich witrynach 2 duże ekrany LED, oferujące bardzo wysoką jasność. Ze względu na potrzebę pozostawienia witryny jako naturalnego źródła światła, klient zdecydował się na przezroczyste panale LED które przepuszczają od 65-76% promieni słonecznych. Senior Account Manager Brandie Perkins zaznacza, że dzięki usunięciu standardowych backlightów I zastąpieniu ich technologią DS mogą swobodnie ratować filmami lub wyświetlać grafiki naturalnie zwracające uwagę przechodniów

Powyższe przykłady obrazują jak uniwersalnym narzędziem jest ekran LCD. Niezależnie czy jesteś właścicielem pojedynczego sklepu, marketingowcem, sprzedawcą czy dekoratorem powierzchni sklepowej, monitor LCD może dać Ci możliwości, które nie były do zrealizowania wcześniej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub interesuje Cię oferta na ekrany reklamowe, wypełnij poniższy formularz

Jeszcze się zastanawiasz?

Share This