Czym jest telebim?

Telebim to wyświetlacz LED, który wykorzystuje diody świecące jako piksele, służą do emitowania treści. Ich jasność oraz wyższy wskaźnik kontrastu, sprawiają, że są świetną platformą digitalną również na zewnątrz. Dzięki tym parametrom, treści wizualne emitowane na zewnątrz będą świetnie widoczne, nawet w ostrym słońcu. Często widzimy je w użytku jako szyldy sklepowe, duże nośniki informacyjne, czy platformy reklamowe. Służą one również jako znaki drogowe o zmiennej treści (np. przebudowy na autostradzie, liczba miejsc na parkingu) oraz jako tablice kierunkowe na pojazdach transportu publicznego. 

Cechy telebimów

Na co zwraca się uwagę podczas analizowania parametrów telebimu? Po pierwsze, należy odpowiedzieć sobie pytanie, na jakiego typu ekranu potrzebujemy – do użytku wewnętrznego, czy zewnętrznego. Jest to bardzo istotne, ponieważ telebim musi być odpowiednio dostosowany do miejsca, w którym będzie pracował. Aspektem, na który koniecznie trzeba zwrócić uwagę jest jasność. Im wyższy wskaźnik jasności telebimu, tym lepsza jego widoczność w ostrym (np. słonecznym) świetle. Następną kwestią, która może okazać się być kluczowa jest parametr pixel pitch. Oznacza on odległość między diodami. Im mniejszy wskaźnik, tym lepsza rozdzielczość wyświetlanych treści.

Telebimy zewnętrzne

Wyżej zostało wspomniane o specjalnych cechach, które telebimy z nastawieniem na użytek zewnętrzny muszą posiadać. Przede wszystkim są odporne na skrajne temperatury i ich nagłe zmiany. Telebimy zewnętrzne muszą wyświetlać jakościowe oraz wyraźne treści, nie ma tu miejsca na przegrzewanie się, czy występowanie jakichkolwiek zakłóceń z tytułu niższych temperatur. Są one również wodoodporne, co pozwala im działać pomimo ulewy. Dzięki temu udogodnieniu nie ma obawy, iż ekran zostanie zalany. Kolejnym parametrem dostosowanym do działania na zewnątrz, jest wyższy wskaźnik jasności. Żeby mieć pewność, że wszelkie wyświetlane multimedia będą dobrze widoczne, niezależnie od warunków atmosferycznych, jasność musi być na poziomie co najmniej 2500 cd. Zazwyczaj, telebimy zewnętrzne mają niski wskaźnik Pixel Pitch – P10. 

Reklama na telebimie

Telebim LED poza funkcjami informacyjnymi, spełni się świetnie w roli komercyjnej. Wyraźne, jakościowe treści wyświetlane na dużym ekranie – to zdecydowanie przyciąga uwagę ludzi. Wymienione cechy nie pozostawią Twojej reklamy niezauważonej. Masz możliwość ułożenia w kolejności, jak treści mają być wyświetlane względem siebie. Pomaga to w dostosowaniu reklamy do aktualnego czasu dnia. Dzięki oprogramowaniu digital signage możesz także wprowadzać aktualizacje i edycje do swojej pętli reklamowej. Wprowadzone zmiany wejdą w ekran w czasie rzeczywistym. Dynamiczne, kolorowe zdjęcia filmiki czy animacje to niezawodna forma reklamy godna naszych czasów. 

Przeczytaj także

Monitory reklamowe – zewnętrzny, a wewnętrzny

Monitory reklamowe wypierają dziś tradycyjne formy reklamy takie jak ulotki, plakaty czy broszurki. Stanowią one narzędzie marketingowe godne naszych czasów digitalizacji. Sprawdzają się w każdej branży, w której jest kontakt z drugim człowiekiem. W tej dziedzinie panuje spora dowolność. Należy…

Menuboard – co to jest? 

Menuboard to jeden, lub kilka ekranów reklamowych połączonych w jedno, zwykle wiszące nad kasami w punkcie gastronomicznym. Mają sprawiać wrażenie, że stanowią jedną całość, jednak każdy z nich jest sterowany osobno w sposób zdalny, przy użyciu oprogramowania digital signage. Oczywiste…

Czym jest infokiosk?

Infokiosk, to ekran interaktywny spełniający funkcje informacyjne, reklamowe i komunikacyjne, obudowany w konstrukcji stojącej, nie jest więc typowym wiszącym ekranem digital signage. Tego typu forma jest zazwyczaj nastawiona na zastąpienie stanowisk świadczących usługi, jak na przykład informacja turystyczna, czy kasy…