W dzisiejszym handlu detalicznym skrócenie czasu obsługi oraz podniesienie jej jakości staje się jednym z najważniejszych aspektów organizacji sprzedaży.

Oczywiście są przypadki w których przedsiębiorcy inwestują w długie kolejki jednak jest to sytuacja osobliwa, która działa w wybranych branżach oraz wymaga wyczucia marketingowego.

Są to na przykład lodziarnie kraftowe czy koncerny typu apple w czasie premier swoich produktów. W takich sytuacjach kolejka działa na wyobraźnie klienta i świadczy o unikatowości produktu lub usługi którą oferuje.

Jeśli jednak prowadzisz obiekt handlowy gdzie klient chce szybko załatwić swoje sprawy to system kolejkowy jest czymś czym musisz się zainteresować! Z systemów kolejkowych korzystają marki typu McDonald, Carrefour czy Auchan.

Skróć czas oczekiwania - podnieś lojalność swoich klientów

Podstawą systemu do zarządzania kolejką klientów jest skrócenie czasu oczekiwania na obsługę.

Jeśli zaczniesz zaniedbywać problem z kolejkami odbije się to na sprzedaży oraz lojalności klientów. Warto wspomnieć, że 65% wszystkich przychodów ze sprzedaży detalicznej pochodzi od stałych klientów.

Przeciętny klient przez całe swoje życie spędza pięć lat w kolejkach. Warto więc minimalizować realny czas, który Twoi klienci spędzają na czekaniu oraz zmniejszyć subiektywne poczucie marnowania czasu jakie towarzyszy podczas stania w kolejce.

Każdy klient, który widzi jak sprawnie zarządzasz obsługą świadomie lub nie wypozycjonuje Cię na firmę o wysokiej kulturze organizacji.

Wpływ systemu kolejkowego na sprzedaż nie ogranicza się jednak do skrócenia czasu oczekiwania. Odpowiednie oprogramowanie do kolejkowania może Ci pomóc lepiej zrozumieć własny biznes i wyeliminować problemy z obsługą klienta.

System kolejkowy, nie tylko dla twojego klienta ale także dla Ciebie

System kolejkowy może dostarczyć Ci wielu danych, które pozwolą zoptymalizować procesy sprzedażowe.

Dzięki analizie danych możesz uzyskać informacje o czasie oczekiwania i czasie obsługi. Taka analiza umożliwia kierownikom lokalizacji podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zmiany przepływu pracy i procesu interakcji z klientami.

Widoczny będzie nagły wzrost lub spadek czasu oczekiwania, co oznacza, że ​​łatwiej jest dostrzec problem i go rozwiązać. To samo dotyczy wszelkich niespójności w czasie obsługi.

Na systemie kolejkowym mogą zyskać także pracownicy, którzy nie będą mentalnie obciążeni odpowiedzialnością za zły ruch kolejki lub inne nieprzyjemne sytuacji z tym związane.

W ten sposób wdrożenie oprogramowania do kolejkowania to coś znacznie więcej skrócenie czasu obsługi klientów ale poprawa warunków pracy i dostarczenie danych do analizy potrzebnych na dalszy rozwój firmy.

Wyróżniamy 2 podstawowe systemy do zarządzania kolejką.

1. System kierujący klientów do wolnej kasy.

Jest to najprostszy system i bardzo dobrze sprawdza się w supermarketach, marketach budowlanych czy innych biznesach gdzie podstawą zakupu jest podejście do kasjera z produktami wybranymi w sklepie. W takim systemie instalujemy monitor na początku kolejki, łączymy go z systemem pos, dzięki czemu zamknięcie rachunku przez kasjera “wzywa” kolejnego klienta.

Implementacja takiego systemu zajmuje do 2 godzin bez przerywania pracy obiektu.

Koszt systemu kolejkowego i czas wprowadzenia zależy od ilości kas oraz użytych monitorów.

Ogromną zaletą takie systemu jest możliowść umieszczania, krótkich reklam między wezwaniami dzięki czemu można podnieść sprzedaż produktów przy kasach.

2. System kolejkowania klientów przez wydruk numerka i wyświetlanie go na monitorze.

Jest to także prosty system jednak wymaga zastosowania dodatkowo drukarki.

W takim systemie, osoba zainteresowana podchodzi do urządzenia drukującego, wydrukowany numer zostaje przekierowany do systemu wywołania. Obsługa wzywa osobą oczekującą. System ten stosuje się najczęściej w działach obsługi klienta, urzędach, bankach.
Jeżeli nie wiesz, który system jest najlepszy dla Ciebie to zgłoś się do nas, chętnie doradzimy i odpowiemy na wszystkie pytania!

Jeszcze się zastanawiasz?

Share This