fbpx

Czym jest infokiosk?

Infokiosk, to ekran interaktywny spełniający funkcje informacyjne, reklamowe i komunikacyjne, obudowany w konstrukcji stojącej, nie jest więc typowym wiszącym ekranem digital signage. Tego typu forma jest zazwyczaj nastawiona na zastąpienie stanowisk świadczących usługi, jak na przykład informacja turystyczna, czy kasy samoobsługowe. W skrócie stanowią multimedialne punkty informacyjne. Pełnią rolę świetnego narzędzia informacyjnego w przestrzeni publicznej. W prosty i komfortowy sposób, za pomocą paru dotknięć jesteśmy w stanie pozyskać niezbędne informacje. Ich główna funkcja to zapewnienie najistotniejszych informacji oraz aktualnych komunikatów dotyczących miejsca, w którym się znajdują

Co umożliwia nam użycie infokiosku?

Infokioski działają według systemu digital signage, w dodatku są nastawione na interakcje z ludźmi. Podobnie jak inne ekrany multimedialne, mamy możliwość edycji, czy aktualizacji treści w czasie rzeczywistym. Jest to niesamowicie użyteczne w kontekście pracy w sektorach publicznych w materii zapewniania informacji. Jesteśmy w stanie zaplanować zautomatyzowane odtwarzanie konkretnych treści, co stanowi duże ułatwienie, gdy chcemy wprowadzić na ekran reklamy. Możemy dostosować wyżej wspomniane pętle do czasu i wymagań klienta. Jednym z najistotniejszych aspektów infokiosku, jest szansa na prezentowanie atrakcyjnych, dynamicznych treści. Mają one za zadanie usprawnić obsługę klienta oraz po części stanowią innowacyjną dekorację dla miejsca, w którym się znajdują

Infokioski zewnętrzne

Specyfika pracy infokiosku nierzadko zmusza do umiejscowienia ich na zewnątrz. Jednak i na te warunki jesteśmy przygotowani. Kioski multimedialne pracujące na zewnątrz są odporne na wodę oraz różne warunki atmosferyczne. Należy wliczyć również mocne słońce, które mogłoby zaburzać widoczność wyświetlanych treści. Jednak zewnętrzne infokioski wyposażone są w ekrany o parametrach odpowiednich do takich niedogodności. Solidna konstrukcja, chroni urządzenie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Kioski multimedialne są w pełni gotowe do działania na wysokich obrotach 24/7 – cechuje je duża wydajność

Infokioski – zastosowania

Zazwyczaj widzimy infokioski w punktach, gdzie potrzeba uzyskania informacji może przewyższać siły przerobowe obsługi, jak na przykład:

  • w centrach handlowych – zwykle stanowią interaktywną mapę infrastruktury z godzinami otwarcia sklepów. Pomagają się zorientować na dużej powierzchni, wyznaczają trasę do podanego punktu
  • w bibliotekach – służą jako źródło informacji na temat dostępności podanych tytułów oraz ich umiejscowienia. Dzięki temu czytelnicy, którzy szukają konkretnej pozycji oszczędzają ogromną ilość czasu. 
  • w sklepach spożywczych – pełnią funkcje dodatkowych kas samoobsługowych
  • w muzeach – funkcjonują tam różnie, w zależności od charakteru muzeum. Zazwyczaj jednak są wykorzystywane jako nośnik interaktywnych źródeł, np filmów, starych audycji, czy rekonstrukcji historycznych. 

Przeczytaj także

Ekrany reklamowe – gdzie je umieścić?

Warunki w supermarkecie zdecydowanie sprzyjają obecności ekranów reklamowych. Przestrzenie te, to zazwyczaj duże otwarte powierzchnie, oddzielone jedynie półkami z produktami, na których znajduje się duża ilość plakatów. Jak możemy wykorzystać potencjał digital signage w supermarkecie? Przede wszystkim, jesteśmy w stanie…

menuboard

Menuboard – gdzie je umieścić?

Podobnie jak z każdą inną formą reklamy, lokalizacja, w której będzie się znajdować musi być dobrze przemyślana. Gdzie warto ulokować menuboard, by wykorzystać jego pełen potencjał? Miejscem, które od razu przychodzi nam na myśl, jest punkt w naszej gastronomii, gdzie…

digital signage trends

Digital signage trends

Wszyscy jesteśmy świadomi, że ekrany rządzą światem przekazu informacji oraz wraz z systemem digital signage stanowią bardzo nowoczesne medium komunikacji. Jednak, żeby zobaczyć skalę tego fenomenu, spójrzmy jak to się przekłada na liczby. Oto kilka ze świeższych badań i statystyk.…