fbpx

Abonament RTV, czy Ciebie też dotyczy?

Doradzamy

Każdy obywatel w Polsce posiadający odbiornik radiowy lub telewizyjny w swoim domu, powinien opłacać abonament RTV. Czy jednak takie zobowiązanie odnosi się również do przedsiębiorców? Często właściciele firm nie zdają sobie z tego sprawy, że może ciążyć na nich obowiązek opłacania takiego abonamentu. Kiedy jest to konieczne?

Konieczne opłaty

Bez względu na to, czy odbiorniki radiofoniczne czy telewizyjne są użytkowane w domach prywatnych, czy też w firmie, zawsze należy za ich używanie płacić opłaty abonamentowe, w regularnych odstępach czasu. Nie ma znaczenia, czy abonentem jest osoba fizyczna czy przedsiębiorca. W przypadku firm istnieje obowiązek opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego za każdy używany odbiornik radiowy i telewizyjny. Nie ma przy tym żadnego znaczenia to, gdzie jest on zamontowany.
Jeśli nawet przedsiębiorca korzysta w swojej firmie z mediów niepublicznych, ma wykupione usługi telewizji kablowej, albo telewizji satelitarnej, to i tak musi uiszczać abonament radiowo-telewizyjny.

Opłatom abonamentowym nie podlegają przy tym odbiorniki radiofoniczne i telewizyjne przeznaczone do sprzedaży lub przekazania osobom trzecim do używania na podstawie umów, zakładając, że wspominane czynności należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego przedsiębiorcy.

Rejestracja odbiornika

Obowiązek ponoszenia opłat abonamentowych powstaje z chwilą, gdy przedsiębiorca posiada odbiornik telewizyjny lub radiowy, w stanie, który umożliwia natychmiastowy odbiór programów. Czas na rejestrację odbiorników w firmie lub w firmowym samochodzie wynosi 14 dni od chwili wejścia w ich posiadanie. Rejestracji odbiorników można dokonać na poczcie, lub za pośrednictwem Internetu. Po zarejestrowaniu odbiorników, od nowego miesiąca przedsiębiorca musi już opłacać za nie abonament radiowo-telewizyjny.

Konsekwencje braku opłacania abonamentu

Jeśli przedsiębiorca zaniecha opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego, to w przypadku kontroli i stwierdzenia używania niezarejestrowanego odbiornika radiowego lub telewizyjnego, dana osoba – prywatna czy przedsiębiorca, musi zapłacić zaległy abonament oraz uiścić opłatę stanowiącą trzydziestokrotność miesięcznej opłaty abonamentowej obowiązującej w dniu stwierdzenia używania niezarejestrowanego odbiornika.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub interesuje Cię oferta na ekrany reklamowe, wypełnij poniższy formularz

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Przeczytaj także

Dlaczego inwestycja w ekrany reklamowe się opłaca

Dlaczego inwestycja w ekrany reklamowe się opłaca?

Kiedy konkurencja na rynku jest coraz większa, firmy szukają nowatorskich sposobów na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi, które zyskują na popularności, są ekrany reklamowe. Wykorzystując najnowsze technologie, takie jak Digital Signage, ekrany te…