Ekrany reklamowe

Jak wybrać ekran reklamowy do Twojego biznesu? Dowiedz się i porównaj!

Ekran reklamowy – poszukiwania, porównania, a ostatecznie wybór. Jeżeli czytasz ten artykuł to zakładam, że jesteś w trakcie tego procesu i szukasz monitorów reklamowych do swojego biznesu. Pomogę Ci zrozumieć czym charakteryzują się monitory reklamowe, a przygotowana przez nas porównywarka pozwoli Ci zapoznać się z poszczególnymi modelami.

Mnogość oferty może doprowadzić niejedną osobę do bólu głowy, zdaję sobie sprawę z tego, że dla osoby spoza branży jest to ciężkie zadanie.

Dlatego jesteśmy my – integratorzy digital signage – osoby, które na podstawie Twoich potrzeb oraz doświadczeń innych klientów mogą przedstawić konkretne rozwiązanie. Zaczynajmy!

W tym artykule odpowiem na kilka podstawowych pytań, nasuwających się przy wyborze ekranu reklamowego oraz omówię najważniejsze parametry.
ekrany reklamowe

Ekrany reklamowe a marka - jaką wybrać?

Zacznijmy od tego, że profesjonalny ekran reklamowy , dla laika, to po prostu telewizor i różnice pomiędzy modelem A i B to w zasadzie rozmiar matrycy. Niestety lub na szczęście tak nie jest.

Ekrany reklamowe LCD możemy podzielić na dwie duże grupy.

1. Monitory z wbudowanym playerem i oprogramowaniem do zarządzania treścią
2. Monitory wymagające zewnętrznego playera i oprogramowania do zdalnego zarządzania treścią

Oczywiście, ta druga grupa również posiada wbudowane oprogramowanie do zarządzania treścią. Jednak jego ograniczone możliwości sprawiają, że jako integratorzy nie traktujemy tych programów jako pełnoprawne godne polecenia rozwiązanie.

Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Cechą wspólną, dla profesjonalnych monitorów reklamowych jest to, że każdy z wiodących producentów oferuje naprawdę, bardzo dobry sprzęt. Co ciekawe, w zasadzie nie jest istotne, którą markę wybierzesz. Jeżeli jest to produkt mianowany “public display”, “commercial” albo “digital signage” , masz pewność, że będzie to sprzęt przygotowany do pracy ciągłej, zautomatyzowany pod kątem włączenia/wyłączenia i nie będzie objęty obowiązkiem opłacenia abonamentu RTV.

Można też przyjąć, że monitor reklamowy 43” producenta A będzie miał niemal identyczne rozmiary obudowy co monitor reklamowy 43” producenta B. Z moich doświadczeń wynika, że bardzo często jest też tak, że producent A ma identyczne parametry matrycy co producent B, jeżeli mówimy o sprzęcie z podobnej klasy tj. tryb działania 24/7, żywotność 50 000 h, matryca IPS, kąty widzenia na poziomie 178 stopni…

Każdy z producentów ma w swojej ofercie gamę produktów do różnego zastosowania np. monitory wewnętrzne o standardowej jasności, monitory wewnętrzne o podwyższonej jasności, ekrany witrynowe , monitory zewnętrzne , ściany video i inne produkty digital signage.

Wszystko sprowadza się w zasadzie do wyboru oprogramowania i integratora, który ma swój unikalny sposób obsługi. Jednak zanim dotrzemy do tego etapu określamy swoje podstawowe potrzeby.

Na jakie parametry zwrócić uwagę przy wyborze ekranu reklamowego?

Każde urządzenie elektroniczne jest zbiorem parametrów kluczowych dla sprawnego funkcjonowania. W przypadku monitorów reklamowych jest to jasność, rozmiar, czas i orientacja pracy, kąty widzenia, rozdzielczość matrycy itd. Najważniejsze z nich zostaną przeze mnie opisane.

Jasność matrycy - kluczowy parametr

Nie jest to oczywiste, jednak pierwszy kluczowy parametr to jasność matrycy ekranu reklamowego.

Jeżeli nasz monitor ma stanąć w witrynie sklepowej wystawionej na chodnik i ma przykuwać uwagę w godzinach dziennych to zawsze należy brać pod uwagę monitory reklamowe o jasności od 2500 nit.

Jeżeli nie zastosujemy się do tej zasady to ekran reklamowy o niższym parametrze, na 99% będzie niewidoczny. Do standardowego wykorzystania wewnętrznego wystarczy parametr 350-700 nit.

Osobną kategorią monitorów reklamowych są zewnętrzne ekrany, które są wyposażone w zabezpieczającą obudowę. Taka obudowa chroni matrycę monitora od kurzu, wody, słońca, skrajnych temperatur oraz przed dewastacją.

Rozmiar ekranu reklamowego

Najprawdopodobniej pierwszą rzeczą o jakiej myślisz będzie rozmiar ekranu reklamowego.

Dzisiaj niemal każdy znajdzie przekątną spełniającą jego oczekiwania. Najczęściej rozmiar ekranu reklamowego, dostosowujemy do odległości z jakiej ten ekran będzie oglądany. Jednak odradzam stosowanie się do krążących w sieci zasad, które dotyczą zakupu TV do salonu. Ze swojego doświadczenia (w tym doświadczenia klientów) wiem, że większy ekran = lepszy ekran.

Jeżeli klient nie ma fizycznych ograniczeń przestrzeni, gdzie chce zainstalować monitor to zawsze polecę maksymalnie dużą przekątną. Robię to z dwóch względów.

Ekran reklamowy ze swojej natury ma przyciągać uwagę, naturalne jest, że jeżeli coś jest większe to mamy większą szansę, że zostanie zauważone. Rada ode mnie – pamiętaj, twój klient nie skupia się na monitorze więc dla niego ekran zawsze będzie subiektywnie mniejszy niż dla Ciebie.

Kolejny argument to fakt, że czym większy ekran reklamowy, tym więcej treści lub większe obrazy możemy wyświetlić. Jeżeli, masz dużo treści do przekazania to musisz je zmieścić ale nie kosztem wielkości czcionki. Natomiast fotografia, na przykład potrawy,będzie lepiej i bardziej zachęcająco wyglądać, jeżeli będzie większa lub w tej samej skali co rzeczywisty produkt.

Zasadę ograniczenia wielkości monitora stosuję jedynie gdy mamy do czynienia z monitorami dotykowymi. link monitory interaktywne W przypadku, jeżeli taki ekran nie jest zakupiony do sali konferencyjnej lub szkolnej to korzystanie z 65” wyświetlacza dotykowego może być niekomfortowe. Ciekawym faktem jest to, że ekran 75” mimo zaledwie 20” różnicy w przekątnej ma 2 razy większą powierzchnię wyświetlania niż monitor 55”.

Jak długo będzie pracował Twój ekran reklamowy?

Warto się także zastanowić jak długo będzie pracował ekran reklamowy. Najczęściej jest to wyznaczone godzinami funkcjonowania naszego biznesu. Na rynku znajdziemy monitory reklamowe o trybach pracy ciągłej 16 lub 24/7. W tej kategorii wybór odpowiedniego modelu jest subiektywny. Są klienci którzy korzystają z ekranów 12 godzin dziennie, a mimo tego, kupują monitory przystosowane do całodobowej pracy. Ważne jest, aby nie stosować monitorów 16/7 do pracy obejmującej znacznie większy zakres czasu.

Ekran reklamowy, a rozdzielczość

Ostatnim ważnym parametrem, który charakteryzuje monitory reklamowe jest rozdzielczość.

Wyróżniamy w zasadzie dwie grupy produktów: Full HD (1920 x 1080p) oraz 4K (3840 x 2160p). W większości przypadków rozdzielczość Full HD wystarcza do standardowych potrzeb reklamowych dla monitorów do 55”. Jednak w przypadku, kiedy szukamy wyjątkowej jakości, zdecydowanie należy szukać rozwiązań 4K. Obecnie producenci nie dostarczają modeli powyżej 55” bez rozdzielczości 4K. Spokojnie, rozdzielczość 4K nie wymusza na nas produkcji takiego contentu. Monitor 4K z powodzeniem wyświetli obraz Full HD.

Zastosowanie najwyższej rozdzielczości w mniejszych przekątnych do 55” ma też sens jeżeli wiemy, że wyświetlany obraz będzie bardzo precyzyjny tj. mapy, szkice lub drobne czcionki i będzie oglądany z małej odległości.

Zauważyłem, że producenci wchodzą w etap silnej promocji rozdzielczości 8K (7680 × 4320p), która staje się coraz bardziej popularna. Tak jak opisałem wcześniej, wysoka rozdzielczość koreluje z wielkością monitora. Tego typu obraz, w standardowych rozwiązaniach reklamowych będzie miał sens w ekranach większych niż 98”.

Monitor z wbudowanym czy zewnętrznym playerem?

Kolejnym ważnym aspektem, wspomnianym na początku artykułu jest, podział na monitor z wbudowanym lub zewnętrznym playerem.

Zaletą monitorów z wbudowanym playerem i oprogramowaniem na pewno jest fakt, że taki ekran, zawieszamy na ścianie i nic więcej nie musimy podłączać. Natomiast wadą tego rozwiązania jest to, że po około 2 latach wbudowany player może stać się przestarzały i nie odpowiadać na aktualne potrzeby technologiczne przez co i tak będziesz zmuszony do zakupienia zewnętrznego playera.

Kolejną istotną wadą takich monitorów jest kwestia usterkowości. W teorii ekran reklamowy typu all in one jest mniej podatny na usterki, jednak jeśli uszkodzi się w nim jeden element to w zasadzie cały ekran będzie wyłączony z użytkowania.

Wyjątkiem są tu ekrany zewnętrzne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem w kontekście stabilności działania są ekrany, w których matryca i obudowa jest zespolona przez producenta i sprzedawana jako gotowy produkt z fabryki. Warto wspomnieć, że w przypadku ekranów all-in-on najczęściej występuje konieczność samodzielnego instalowania oprogramowania (oczywiście w ofercie integratora też może być taka usługa, jednak jest to niepopularny model sprzedaży).

Cały wywód można podsumować: wady monitrów z wbudowany playerem nie dotyczą rozwiązań opartych na zewnętrznych playerach. I odwrotnie – wad monitorów all-in-one nie zauważamy w monitorach do których należy dołożyć player z oprogramowaniem.

Trudno wskazać faworyta ponieważ każdy klient ma inne potrzeby i różne modele współpracy będą dla niego satysfakcjonujące.

Jak wybrać ekran reklamowy - podsumowanie

Chciałbym podkreślić, że w tym tekście pominąłem dziesiątki innych parametrów!

Z mojego doświadczenia jednak, mogę powiedzieć, że w większości przypadków nie mają one tak dużego znaczenia, ponieważ producenci profesjonalnego sprzętu nie schodzą już poniżej pewnego poziomu, wyznaczonego przez ilość i typ wejść i wyjść, praca w pionie, kontrast czy też kąty widzenia na poziomie 178 stopni, które zapewnia na ten moment 99% produktów LCD.

W naszej ofercie znajdziesz rozwiązania z każdej kategorii, dlatego zapraszam Cię do kontaktu z naszym specjalistą, który na podstawie Twoich określonych celów i warunków pomoże wskazać drogę działania.

Jeżeli jednak czujesz że możesz wykonać samodzielny krok to zachęcamy Cię do wypełnienia konfiguratora, który stworzy dla Ciebie wstępną wycenę Twojego projektu.

Utworzyliśmy również porównywarkę monitorów reklamowych, którą znajdziesz poniżej. Przyświecała nam idea dostępu do maksymalnej liczby urządzeń w jednym miejscu. Mamy nadzieję że to narzędzie pomoże Ci dobrać idealne urządzenie dla ciebie. Tak jak widzisz, podzieliliśmy monitory reklamowe na dwie duże grupy – monitory typowo wewnętrzne oraz zewnętrzne i pół zewnętrzne. Wybierz najpierw interesującą Cię kategorię a następnie rozmiar monitora. Klikając w nazwę monitora, zostaniesz przekierowany do strony, na której zawarte są wszystkie parametry danego monitora reklamowego.

Mam nadzieję, że mój artykuł pomógł Ci zrozumieć i wybrać jakie parametry powinien mieć Twój monitor reklamowy.

Zatem przed Tobą wybór monitora reklamowego dla Twojego biznesu!

Porównanie monitorów reklamowych

Ekrany wewnętrzne

Ekrany zewnętrzne

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

  •