fbpx

PROMOCYJNE EKRANY REKLAMOWE

Jak podnieść przychody w sklepach spożywczych?

01.

W nowoczesnych obiektach handlowych, często widzimy ogromne przeszklone elewacje, w galeriach ekrany LED czy ściany wideo. Jednak nie musisz ponosić tak wysokich kosztów, aby wspomóc Twoją sprzedaż poprzez technologię digital signage.

Konsumenci podejmują 70% swoich decyzji zakupowych w miejscu sprzedaży.

W małych sklepach spożywczych ta prawidłowość jest jeszcze silniejsza. Pierwsze sygnały dotyczące potrzeby zakupu konkretnego towaru docierają do naszego mózgu już na sam jego widok. Nic dziwnego, że sama ekspozycja towaru w dobrze widocznym miejscu może stanowić kluczową przewagę dla właścicieli sklepów.

Wiedzę tę wykorzystują handlowcy, prezentując obrazy najbardziej pożądanych w danym momencie towarów na ekranach reklamowych.

PROMOCYJNY EKRAN REKLAMOWY – CO TO JEST?


  • Promocyjny Ekran Reklamowy, to nic innego jak ekran cyfrowy, zazwyczaj umieszczony w kluczowym, dobrze widocznym miejscu np. przy ladzie mięsnej, przy wejściu do sklepu, w głównym ciągu komunikacyjnym, lub przy samej kasie.
  • Każdy monitor jest zarządzany zdalnie, z dowolnego miejsca z dostępem online, za pomocą łatwego w obsłudze panelu administracyjnego.

02.

Stworzenie promocji jest niezwykle proste, zajmuje mniej niż 30 sekund.

A CO JEŚLI NIE MASZ GRAFIKA?

Kreator plansz produktowych

Dla supermarketów przygotowaliśmy narzędzie, pozwalające z łatwością tworzyć i dodawać nowe promocje. Zajmuje to mniej niż 30 sekund!

Jak to działa?

  • Zaloguj się do systemu kreatora plansz na stronie internetowej
  • Wpisz nazwę produktu, krótki opis, uzupełnij cenę i wybierz odpowiednie zdjęcie z bazy
  • Spot reklamowy tworzy się sam i wyświetla na wybranym ekranie w wybranych terminach
  • Bez grafika i działu IT!

W celu zalogowania się użyj poniższych danych
login: market@localscreens.pl
hasło: test

  • Plansza promocyjna zawiera zdjęcie produktu, jego nazwę oraz opis. Całość wyświetlana jest na wcześniej przygotowanym szablonie, który zawiera subtelne animacje produktu (porusza się), dzięki temu skutecznie przyciąga wzrok klienta.
  • Dzięki temu narzędziu, właściciel sklepu ma możliwość wdrożenia nowoczesnej technologii digital signage bez poświęcania czasu na obsługę oraz bez specjalistycznej wiedzy.

JAK TO DZIAŁA?

Możesz się zgodzić lub nie, ale ekran reklamowy w małym sklepie spożywczym pełni rolę dodatkowej, dobrze widocznej ekspozycji asortymentu.

Jednak tak samo jak półka z niedopasowanym towarem nie sprzedaje, tak samo ekran reklamowy “sprzedaje”, tylko wtedy gdy monitor wyświetla czytelne informacje o pożądanym asortymencie dla Twoich klientów.

Zgodnie z zasadą Pareto, prawdopodobnie w Twoim sklepie 20% sprzedawanych przez Ciebie towarów generuje 80% zysków.

Najpierw dowiedz się, które to towary. Jeśli jesteś doświadczonym handlowcem prawdopodobnie jesteś w stanie wskazać te towary intuicyjnie.

Określ 20-50 najważniejszych towarów. To te towary stanowią główny czynnik, który motywuje Twoich klientów do zakupu. To wokół nich musisz się obracać, sprawiać by kupili ich więcej, kupili inne produkty w pakiecie, lub kupili produkty podobne, ale o wyższej marży. W ten sposób możesz wygenerować istotne wzrosty zysku.

Pamiętaj, że każdy dodatkowy 1000 zł wygenerowanej marży to jest już Twój czysty zysk.

JAK WYKORZYSTAĆ EKRAN PROMOCYJNY W MAŁYM SKLEPIE SPOŻYWCZYM?

  • Już wiesz, które towary są najważniejsze.
  • Załóżmy, że Twój sklep mieści się na osiedlu, a Twoje najlepiej sprzedające się towary to piwo, słone przekąski wieczorami, drożdżówki, serki i jogurty rano, a w weekendy słodkie napoje gazowane i słodycze.
  • Twoje zadanie to wyświetlać na ekranie reklamowym to czego klienci teraz chcą.

Główne strategie wyświetlania to:

  • Wielosztuki na najbardziej pożądane towary
  • Ekspozycja towarów o wyższej marży
  • Sprzedaż produktów komplementarnych
  • Sprzedaż przekąsek
  • Ograniczenie strat magazynowych

SPRAW BY KLIENT KUPIŁ WIĘCEJ


Skoro wiesz, że w piątek wieczorem najlepiej sprzedaje się piwo, to zrób promocję „2+1” lub „2 za 3” lub „2 za 5zł”. Za pomocą Kreatora Plansz Promocyjnych zrobisz to w mniej niż minutę bez żadnych specjalnych umiejętności.

  • Najłatwiejszym sposobem jest podzielenie dnia na dwa okresy “do południa” i “po południu”
  • Określenie np. pięciu produktów najlepiej sprzedających się w tym czasie i przygotowanie promocji tzw. “Wielosztuki”, a następnie wyświetlanie informacji w na ekranie reklamowym.
  • To główna strategia, której celem jest by Twoi klienci kupili więcej towaru po który przyszli.

SPRZEDAWAJ PRODUKTY O WYŻSZEJ MARŻY


Pomiędzy najbardziej pożądanymi towarami, wyświetlaj towary o wyższej marży. Np. jeśli w piątkowy wieczór najbardziej pożądanym towarem jest piwo to oprócz najlepiej sprzedających się pozycji wyświetl piwo o wyższej marży, markowe, smakowe lub nowość.

  • Celem takiego zabiegu jest zasugerowanie klientowi spróbowanie czegoś nowego, czegoś dodatkowego, czegoś na czym masz wyższą marżę, a klient może się na to skusić.

SPRZEDAWAJ PRODUKTY KOMPLEMENTARNE DO NAJBARDZIEJ POŻĄDANYCH


Głównym celem klienta jest zakup pożądanego przez niego towaru, ale Twoim zadaniem jest przypomnienie mu, że być może mógłby kupić coś dodatkowego, coś co uzupełni jego zakup. Wieczorem do piwa, zaproponuj na ekranie reklamowym słone przekąski, do chipsów dipy, a w poniedziałkowy poranek do serka wiejskiego świeży sok.

  • Na stoisku mięsnym monitory reklamowe mogą wyświetlać przyprawy, ketchupy, majonezy, musztardy i inne towary, które łączą się z asortymentem mięsnym.
  • Na wejściu, kieruj do najbardziej pożądanych promocji, informuj klientów o niskich cenach – sprawiaj wrażenie od samego wejścia, sklepu przyjaznego cenowo z mnóstwem okazji.

SPRZEDAWAJ PRZEKĄSKI


Jeśli sprzedajesz hot-dogi, kawę i inne przekąski to ekrany reklamowe stanowią idealne narzędzie do podniesienia sprzedaży tych produktów. Apetyczne zdjęcie hot-doga lub unoszącej się pary znad filiżanki kawy jest o wiele bardziej sugestywne niż słowo „hot-dog” lub „kawa”.

  • Przetwarzamy obrazy inaczej niż słowa, obraz jedzenia lub napoju uruchamia pewne części mózgu, tworząc pożądanie. Ładne, dobrze oświetlone zdjęcie zapiekanki z dodatkami jest bardzo kuszące.
  • Możesz przekazać o wiele więcej informacji wizualnie niż za pomocą tekstu, a animacje lub wideo zwiększą wpływ przekazu na Twoich odbiorców.

OGRANICZ STRATY MAGAZYNOWE


Zarządzanie asortymentem w małym sklepie spożywczym to ogromne wyzwanie ze względu na terminy ważności produktów.

  • Za pomocą ekranów możesz wypchnąć poprzez okazjonalną promocję towary, których termin ważności się kończy.
  • Dzięki temu ograniczysz straty, a także zaoszczędzisz na utylizacji niesprzedanych towarów.

GDZIE NAJCZĘŚCIEJ MONTOWANE SĄ EKRANY


Montaż ekranów reklamowych musi być przemyślany, po pierwsze ekrany muszą być dobrze widoczne, wkomponowywać się w wystrój sklepu. Ich zadaniem jest informowanie klientów o konkretnej ofercie, ale także podniesienie walorów estetycznych danego sklepu.

  • Ekran reklamowy na stoisku mięsnym to najbardziej popularne miejsce wśród sklepów spożywczych na umieszczenie ekranu.
  • Stoisko mięsne zazwyczaj znajduje się na końcu sklepu, co oznacza, że klienci będą jeszcze przechodzić między półkami w kierunku kas. Jest to idealny moment by monitory reklamowe przekazały informację o promocji wielosztuki lub wskazać propozycję nowości, które mogą generować wyższą marżę.
  • Ekrany reklamowe na stoisku dają możliwość pokazania towarów w kontekście kupowanych mięs czy wędlin. Przyprawy, ketchupy, majonezy, musztardy powinny być obowiązkowo wyświetlane jako produkty komplementarne.
  • Bardzo często przedstawiciele handlowi proponują dodatkowe upusty lub wykupują miejsce reklamowe na ekranach przy stoisku mięsnym, ze względu na atrakcyjne miejsce i dotarcie do klienta, który ma szansę zakupić ich produkt, po zobaczeniu reklamy.

Ekran reklamowy umieszczony przy wejściu do sklepu pełni dwie role.

  • Po pierwsze jest to idealna okazja o poinformowaniu o najważniejszych promocjach z punktu widzenia klienta. Ekran może dostarczyć klientowi wszelkie przydatne informacje.
  • Duże obniżki kilku wybranych produktów sprawiają że klient może udać się w konkretne miejsce sklepu by zakupić towar.
  • Dodatkowo wytwarzamy psychologiczny efekt sklepu przyjaznego cenowo, co jak pokazują badania w Polsce nadal jest głównym czynnikiem wyboru sklepu.
  • Po drugie estetyczny ekran umieszczony w wejściu sklepu, jako mebel, sprawia że sklep wygląda nowocześnie i profesjonalnie.
  • Zazwyczaj ekrany połączone są z niewielką półką, na której klienci mogą zaopatrzyć się w ulotki.

Ekrany reklamowe montowane przy kasach zwiększają możliwość sprzedaży artykułów impulsowych. Klient, który teoretycznie już dokonał wyboru, stojąc przez chwilę w kolejce może zapoznać się z ofertą nowego energy drinka czy promocji na nowy proteinowy baton.

  • Sugestywne obrazy promocyjnych towarów, sprawiają że niektórzy klienci kupują dodatkowe, wcześniej nieplanowane zakupy. Co oznacza bezpośrednie zwiększenie zysku danej placówki handlowej, dzięki digital signage.
  • Dodatkowo monitory reklamowe przy kasach zazwyczaj przypominają o usługach świadczonych przez dany punkt, opłata rachunków, pobranie aplikacji, odbiór paczki.

Ekran przy przekąskach z menu.

  • A może kawę do tego?
  • Zaproponuję hot-doga
  • Może 2 redbulle za 7 zł, mamy teraz promocję

Są to jedne z najskuteczniejszych pytań, które powinni zadawać sprzedawcy swoim klientom. Niestety często o tym zapominają lub w ogóle tego nie robią. Czasami też jest to irytujące dla klientów.

  • Natomiast monitory reklamowe, które są umieszczone nad przekąskami, cały czas “wołają”, a może hot-dog?
  • Obrazy i nienachalne slogany sprawiają, że niemal każdy klient w głowie rozważa zakup dodatkowej przekąski, część z nich decyduje się na zakup, dzięki temu masz gwarancję dodatkowego przychodu na wysokomarżowym produkcie.

JAKIE SĄ KOSZTY INSTALACJI ?


Najbardziej popularne w sklepach spożywczych rozwiązanie to pojedynczy zestaw.

  • Koszt zakupu to około 3200 zł przy zakupie pojedynczej sztuki.
  • Otrzymujesz pełni skonfigurowany ekran reklamowy wraz z playerem i oprogramowaniem digital signage
  • Zestaw jest przygotowany tak, byś od razu mógł z niego skorzystać i samodzielnie zamontować. Opcjonalnie możesz zlecić montaż do nas.

Jeśli posiadasz własny ekran, który chciałbyś podłączyć do naszego systemu, wystarczy że zakupisz player oraz oprogramowanie digital signage i podłączysz do swojego ekranu.

  • To narzędzie, dzięki któremu zaplanujesz i stworzysz każdą promocję w mniej niż 30 sekund.
  • Dzięki temu możesz tworzyć szybkie promocje cenowe i oferować klientom to na czym im zależy bez potrzeby zatrudniania grafika czy specjalisty IT.

Umów się na darmową konsultację

Jeśli jesteś zainteresowany montażem ekranów w swoim sklepie spożywczym to zostaw poniżej dane kontaktowe.

Oddzwonimy, następnie przygotujemy dedykowaną ofertę.

Jeśli zdecydujesz się na zakup to możemy także przygotować analizę, jakie produkty powinieneś umieszczać na ekranie, w jakich porach.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !


LocalScreens Sp. z o.o.

Aleja Lotników Polskich 1, 21-045 Świdnik

NIP: 946-266-75-36

Dział sprzedaży

tel.: +48 512 619 436
e-mail: kontakt@localscreens.pl

Serwis

tel.: +48 530 577 699
e-mail: serwis@localscreens.pl

Finanse

tel.: +48 512 619 455
e-mail: finanse@localscreens.pl