fbpx

Menu Board, czyli jak podnieść przychody restauracji?

Cyfrowy menu board – co to właściwie jest?

To nic innego jak kilka ekranów reklamowych zawieszonych obok siebie, zazwyczaj powieszonych na ścianie lub podwieszonych do sufitu na specjalnym uchwycie lub linkach.

Monitory sprawiają wrażenie połączonych w jeden ekran. Każdy z nich jest zarządzany zdalnie, z dowolnego miejsca z dostępem online, za pomocą łatwego w obsłudze panelu administracyjnego.

Stworzenie pierwszego materiału zajmuje mniej niż godzinę. Możesz wybrać już istniejący szablon menu board lub stworzyć własny, możesz też zlecić to grafikowi.

Później to już tylko zabawa, możesz eksperymentować z cenami, dodatkami, promocjami bez potrzeby tworzenia zmian w grafice – wpisujesz tylko wartości. Mówiąc prosto, cyfrowy menu board to wyższe przychody. Jak to możliwe?

Jak to działa?

Możesz się zgodzić lub nie, ale technologia ma ogromny wpływ na decyzje, gdzie Twój klient zamierza zjeść, co daje masę możliwości dla Twojej restauracji.

Dla restauracji, menu boardy to efektywne kosztowo rozwiązanie do aktualizowania cen, produktów i promocji. Pozwalają na pokazywanie dynamicznego video, natychmiastową zmianę oferty w pojedynczej lokalizacji jak i w całej sieci.

Cyfrowe menu boardy mogą być dostosowane do wnętrza czy otoczenia restauracji. To także narzędzie do zachowania spójności layoutu w sieciach franczyzowych.

Zwrot z inwestycji

Jak podaje Networld Media Group w raporcie na temat zwrotu z inwestycji w cyfrowe menu boardy (Digital Menu Board and ROI), ekrany reklamowe podnoszą sprzedaż reklamowanych produktów o 5 do 10%, co przekłada się na zwrot z inwestycji w 7 do 12 miesięcy w zależności od wielkości obrotów.

Oczywiście pozostaje fakt inwestycji, którą trzeba ponieść. Inwestowanie w cyfrową sieć menu boardów może wymagać nakładu dużego kapitału. Jest to jednak jednorazowy wydatek, a sprzęt powinien działać co najmniej 5 lat. Dodatkowo takie ekrany można wziąć w leasing i rozłożyć początkowe obciążenie finansowe.

Przykładowo:

Menu board zbudowany z 5 ekranów w rozmiarze 43 cale, to koszt całkowity około 16,5 tys. zł.

Monitor 43″ 5 sztuk 2.000 zł 10.000 zł
Playery mini pc 5 sztuk 650 zł 3.250 zł
Oprogramowanie 5 sztuk 400 zł 2.000 zł
Uchwyty 5 sztuk 80 zł 400 zł
Montaż 1 sztuka 1.000 zł 1.000 zł
SUMA 16.650 zł

W leasingu operacyjnym na 36 miesięcy to koszt około 496 zł miesięcznie.

Należy także wziąć pod uwagę natychmiastowe oszczędności i policzyć ile oszczędności wygeneruje rezygnacja z wydruków, dystrybucji, wieszania i utylizacji papierowych menu. Cyfrowe ekrany reklamowe eliminują ten koszt na stałe.

Możesz zmieniać pojedyncze pozycje w menu, ceny, przeprowadzać promocje bez konieczności finansowania gotówką, aby dokonać zmian w menu.

Pomyśl też ile utraciłeś korzyści i ile promocji nie przeprowadziłeś właśnie ze względu na fakt, że musiałbyś zapłacić za wydruki, dystrybucję, zawiesić nowe plakaty itp.

Działaj obrazem

Po pierwsze możesz wyświetlać obrazy z oferty. Apetyczne zdjęcie kanapki lub unoszącej się pary znad filiżanki kawy jest o wiele bardziej ekscytujące niż słowo „kanapka” lub „kawa”.

Przetwarzamy obrazy inaczej niż słowa, obraz jedzenia lub napoju uruchamia pewne części mózgu, tworząc pożądanie. Ładne, dobrze oświetlone zdjęcie soczystego burgera ze świeżą sałatą i głębokimi czerwonymi pomidorami jest niesamowicie kuszące.

Możesz przekazać o wiele więcej informacji wizualnie niż za pomocą tekstu, a animacje lub wideo zwiększą wpływ przekazu na Twoich odbiorców.

Sprzedawaj więcej

Czytelne i apetyczne przedstawienie dodatków i napojów czy powiększenia zestawów, sprawia, że klienci kupują więcej.

“Ciastko do kawy za 3 zł”,
“Świeżo wyciskany sok za 5 zł do kanapki”
“powiększony zestaw za 19,99”

do tego apetyczne zdjęcie dodatków z charakterystycznym plusem i sprzedaż rośnie.

Możesz także umieszczać, rotujące promocje na ekranie. Oferta specjalna, tylko dzisiaj, tylko we wtorki, oferta lunchowa to doskonały sposób by sprawić by klienci podjęli szybką decyzję i skorzystali z Twojej oferty.

Adaptacyjne menu

Cyfrowe tablice menu są niezwykle elastyczne, które można łatwo i szybko zmieniać. To czyni je idealnymi do promowania codziennych specjałów, a nawet krótkoterminowych aktualizacji, takich jak „kup kawę i muffina, a otrzymasz rogalik gratis między 9:00 a 11:00”.

Jeśli serwujesz śniadania, lunch i kolacje to dzięki ekranom możesz dostosować ofertę do pory dnia.

Gdy zabraknie jakiejś pozycji, możesz natychmiast zaktualizować swoje menu, aby klienci nie doznali rozczarowania. Z kolei, jeśli musisz szybko wyprzedać ostatnie sztuki pozycji, możesz utworzyć specjalną ofertę.

Jeśli wiesz, że po południu zaoferujesz zniżkę na pozostałe poranne ciastka czy kanapki, możesz utworzyć tę wiadomość we wczesnej fazie dnia i zaplanować jej wyświetlanie w odpowiednim czasie np. po południu.

Polecane produkty

Komfort i pozytywne doświadczenia

Cyfrowe tablice z menu pomagają zaoszczędzić pieniądze, dzięki wydajności i redukcji wydruków menu i plakatów. Wszystkie te opcje pozwalają zaoszczędzić czas pracowników, dzięki czemu mogą skoncentrować się na zapewnieniu doskonałej obsługi klienta.

Ekrany skracają odczuwalny czas oczekiwania, jeśli prezentujesz ciekawy przekaz. Video, dodatki, promocje, wszystko to sprawia, że jest bardziej interesująco.

Wiele osób ma określone ograniczenia dietetyczne lub alergie, możesz używać elektronicznych ekranów do edukowania swoich odbiorców. Informacje o wartości odżywczej mogą być wyświetlane, jeśli konkretny produkt zawiera orzechy, gluten lub cokolwiek innego, co może powodować problemy dla klientów.

Jeśli masz opcje bezglutenowe, zareklamuj ten fakt. Klienci „gluten free” na pewno to docenią.

Jak pokazują obecne trendy, właśnie teraz jest czas na instalowanie cyfrowych menu boardów. Nie dość że oszczędzają czas i pieniądze, to także podwyższają sprzedaż. Nie znam lepiej przebadanej instalacji pod kątem zwrotu z inwestycji niż cyfrowy menu board w świecie ekranów reklamowych digital signage.

Jeżeli zainteresował Cię temat cyfrowych menu boardów i chciałbyś dowiedzieć się więcej odwiedź localscreens.pl, tam znajdziesz wycenę, możesz umówić się również na prezentację demo, by zobaczyć jak wygląda obsługa menu boardu w praktyce.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !


LocalScreens Sp. z o.o.

Aleja Lotników Polskich 1, 21-045 Świdnik

NIP: 946-266-75-36

Dział sprzedaży

tel.: +48 512 619 436
e-mail: kontakt@localscreens.pl

Serwis

tel.: +48 530 577 699
e-mail: serwis@localscreens.pl

Finanse

tel.: +48 512 619 455
e-mail: finanse@localscreens.pl

              

    Przeczytaj także

    Dlaczego inwestycja w ekrany reklamowe się opłaca

    Dlaczego inwestycja w ekrany reklamowe się opłaca?

    Kiedy konkurencja na rynku jest coraz większa, firmy szukają nowatorskich sposobów na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi, które zyskują na popularności, są ekrany reklamowe. Wykorzystując najnowsze technologie, takie jak Digital Signage, ekrany te…